Ενα Κέικ Σοκολάτας απ τα παλιά....




χάπυ φράϊντειιιιιιιιι!!! τι κάνετε;;

Αυτό το σ/κ θα το υποδεχθώ με μια συνταγή απ τα παλιά.....
Τις προάλλες βρεθήκαμε με την {αθάνατη ελληνίδα} μάνα και την θεία μου Βίκη, την αδερφή της μαμάς μου, και η συζήτηση ήρθε σε ενα γλυκό που τρώγανε μικρές. Είναι ένα κέικ σοκολάτας, με γλάσο. Το γλάσο είναι σαν ανάλαφρη κρέμα, με τη ζάχαρη να κρατσανάει σε κάθε δαγκωνιά και θυμίζει το χτυπητό φρέσκο αυγουλάκι που τρώγαμε μικρά, αλλά όχι τόσο μπλιάξ είναι πιο γκουρμεδιάρικο
Το έφτιαχνε μια θεία τους και τους κερνούσε, καμιά φορά το έκανε και η γιαγιά αλλά όχι τόσο συχνά.
Δεν ήθελα και πολύ να τσιγκλιστώ απο την περιέργεια, έβαλα τη μαμά μου να βρει τη συνταγή. Η θεία μου είχε τον τσελεμεντέ της γιαγιάς και τον ξεσκονίσαμε για να τη βρούμε. Το τετράδιο ειναι σε αποσύνθεση! τόσα χρόνια πέρασαν, έχουν ξεθωριάσει οι περισσότερες {φυσικά και η συνταγή που ψάχναμε, σύμφωνα με τους νόμους του μέρφι} και οι ποσότητες είναι με το παλιό σύστημα πχ οκά, χούφτες κλπ
Αποφασίσαμε να πάρουμε τηλέφωνο την θεία τους {αγνώστου ηλικίας......!!!} για περαιτέρω διευκρινήσεις. 

Ενα θα σας πω: Επικίνδυνες μαγειρικές ΔΕΝ ήταν ο χωραφάς, η ζυγούλη και ο μαρκουλάκης, αλλά εγώ, η μάνα μου και η θειά της που προσπαθούσαμε να βγάλουμε άκρη για τη συνταγή!!!.... άλλα λέει η θειά μ', άλλα ακούν τ' αυτιά μ'...
Η θεία, με το που της ζητήσαμε να θυμηθεί συνταγή, ανακάλεσε όλο το αρμόδιο τμήμα του εγκεφάλου και έκανε ενα μιξ δοσολογιών και υλικών! Πως δεν μας βγήκε το γλυκό σαν το Τράιφελ της ρέιτσελ απ τα φιλαράκια, άγιο είχαμε!
Τέλος πάντων, η μαμά και η θεία {η αδερφη της} διασταύρωσαν τη συνταγή της γιαγιάς με αυτά που μας είπε η άλλη θεία και βγάλανε μια άκρη.Τα πέτυχαν τα υλικά και ξαναγεύτηκαν τα παιδικά τους χρόνια!

Η συνταγή εκτελέστηκε με επιτυχία απο την θεία μου, δεν υπήρξαν παρενέργειες, οπότε μη φοβάστε.
βουρ στην κουζίνα....

Υλικά:{για ενα μέτριο προς μεγάλο ταψάκι}

  • 1 βιταμ το "τούβλο"
  • 6 αυγά (χωριστά κρόκοι με ασπράδια)
  • 2 ποτήρια ζάχαρη
  • 1,5 ποτήρι αλεύρι
  • 3 κοφτές κουτ σούπας κακάο
  • 3 κουτ γλ. μπεικιν
  • 8 κουτ. σούπας νερό
  • κονιάκ, λεμόνι
  • 2 βανίλιες
  • λίγη τριμμένη κουβερτούρα
Εκτέλεση:

1. Χτυπάμε τους κρόκους με τη ζάχαρη. Ρίχνουμε το βιταμ ελαφρώς λιωμένο, το κακάο βανίλιες και το κονιακ
2. Κρατάμε ενα ποτήρι απο το μιγμα στην άκρη
3. Προσθέτουμε το μπεικιν κ το αλεύρι και ανακατεύουμε
4. Χτυπάμε τα ασπράδια με το νερό και το λεμόνι και τα ενσωματώνουμε ανακατεύοντας απαλά στο μιγμα σοκολάτας
5. Ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 40 λεπτά περίπου
6. Μόλις κρυώσει απλώνουμε το μιγμα που κρατήσαμε απο πάνω και πασπαλίζουμε με τριμμένη κουβερτούρα


*Μη φοβηθείτε  τους κρόκους που θα βάλουμε απο πάνω, γιατί ψήνονται απ το λιωμένο βούτυρο. αν έχετε ενδοιασμούς χτυπήστε τους σε μπεν μαρί!
** Είναι ένα ιδιαίτερο κέικ σοκολάτας, που σε μένα τουλάχιστον η γεύση θυμίζει "μαμά".


ΜοΟd: ούτε κρατικό μυστικό να προσπαθούσαμε να μάθουμε!!


Εκτύπωση

17 σχόλια:

  1. Κάτι μου θυμίζει αυτό το κέικ αλλά δεν μου ρχεται ακριβώς η ανάμνηση (πάντως δεν έχει σχέση με το...παρασκεύασμα της Ρέιτσελ!). Μάλλον το έφτιαχνε και κάποια δικία μου θεία γιατί η συνταγή μου χτυπάει καμπανάκι, πάντως δείχνει νόστιμο και ζουμερό άρα εγκρίνεται με πανηγυρισμούς. Χαλάλι η απαιτητική έρευνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. λες να χουμε καμιά κοινή θεία!! αχαχχαχαχαχα
      σίγουρα κάπου θα υπάρχει αυτη συνταγή . Δεν είναι πολυ ζουμερό αλλά ούτε στεγνό όπως το κλασσικό κεικ! έχει μια ιδιαίτερη γεύση που δεν σε λιγώνει!

      Διαγραφή
  2. Δεν ξέρω αν είναι παλιά η όχι πάντως την ίδια αίσθηση πείνας και λιγουριάς μου δίνουν!Σε ευχαριστούμε ντολμαδάκι μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι τόσο διαφορετική η εκτέλεσή του από τα συνηθισμένα κέικ, που με τραβάει στην κουζίνα να το δοκιμάσω! Φαίνεται και τόσο αφράτο.... μιαμμμ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι ειναι ιδιαίτερο κεκάκι!!! δοκιμασε το και περιμένω εντυπώσεις!!

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλά έκανες ντολμαδάκι και ξέθαψες τη συνταγή!!!!! Μου αρέσουν πολύ οι παλιές μαμαδίστικες συνταγές!!!!! Πολύ ιδιαίτερος ο τρόπος εκτέλεσης!!!!
    Καλό βράδυ!!!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. εχουν κατι το μαγικο, μυστικιστικό και ιδιαίτερο αυτές οι παλιούκαιρες συνταγές!!!
      καλό βράδυ!! :)

      Διαγραφή
  5. Ωωω, πολύ ιδιαίτερη συνταγή, ομολογώ πως ποτέ δεν είχα δει/διαβάσει/ακούσει κάτι παρόμοιο! Στην αρχή μου θύμισε το άλλο παλιό "μαμαδίστικο" βραστό κέικ (αλλά εκεί το μίγμα που κρατάς για γλάσο όταν το κέικ θα έχει ψηθεί δεν έχει κρόκους).
    Με τον δικό μας αραχνιασμένο, ελληνικό τσελεμεντέ πάντως, η Ρέιτσελ - Ντολμαδάκι θα έφτιαχνε μισό κέικ και μισή σπανακόπιτα :pp

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχα κέικ με σπανάκι καλός συνδυασμός μην έβρισκε κεικ με μουσακά όμως!! χχαχαχχχαχαχ
      το βραστό το κεικ το ξέρω ζουμερό σοκοκατενιο σα σιροπιαστό. καμία σχέση όμως με αυτο το κεικ (που όνομα δν έχει!!)

      Διαγραφή
  6. Έχεις απόλυτα δίκιο ...αυτό είναι ένα παλιό κέικ, μαμαδίστικο, "θειίστικο" και πάει λέγοντας. Εμένα μια παρόμοια συνταγή μου έδωσε η νονά μου που το φτιάχνει συχνά για τα εγγόνια της.
    Πάντως είναι ιδιαίτερα νόστιμο και πολύ εύκολο! Μπράβο σου!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστώ Κικη μου!! ναι δεν είναι συνηθισμένο αλλά είναι ωραίο ! Καλό βράδυ!!

      Διαγραφή
  7. Τωρα μου θυμισες τις ξαδερφες μου που ελεγαν οτι πρεπει να βαλουν την μαμα τους να τους γραψει την συνταγη της θεικης καρυδόπιτας που έφτιαχνε... στο τέλος μας άφησε η θεια και μειναμε όλη με την ανάμνηση του γλυκου και της θειας.

    Καλοφάγωτο!

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. μου βαζεις ιδεες να αρχίσω να τρέχω σε ολες τις θειες μου, συμμαθήτριες του τουταγχαμών, για να παρω συνταγές!!! κρίμα που χάσατε τη θεια, αν και πιστευω οτι αν σας ειχε δωσει τη συνταγη παλι δεν θα ηταν το ιδιο νοστιμη οπως σας την εκανε αυτην...

      Διαγραφή
  8. "Ιστορικές καταγραφές" για τους αρχαιολόγους των συνταγο-βλογκς κατά τους αιώνας που θα έρθουν :-)))
    Έτσι σκέφτομαι ώρες-ώρες όταν διαβάζω συνταγές που αναφέρονται μέσα οικογενειακές ρίζες.
    Εύγε, καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λες σε 100 χρόνια να γίνει καμία εγκυκλοπαίδεια διαγαλαξιακή με συνταγές πρωτόγωνων ανθρώπων;; Δν είναι κακή ιδέα! Χαχαχαχα
      Σε ευχαριστώ πηνελόπη μου!! :)

      Διαγραφή