Νηστίσιμα Μπισκότα με κρασί





καλημερουδια τι κάνετε;;; καλη εβδομάδα!!
Μια βδομάδα πριν το πάσχα και κλασσικά έχει πάρει φωτιά η κάθε νοικοκυρά με τα συμμαζέματα εν όψη πασχαλιάς να είναι όλα ταιριασμένα και μετα να έχει μόνο μαγειρέματα. 
Και εγώ κλασσικά τρέχω και δεν φτάνω γιατί θα έχουμε αρκετό κόσμο φέτος!
Θα αρχίσω λίγο μακάβρια αυτό το ποστ, γιαυτό αν δεν έχετε πιει  καφέ μη συνεχίσετε την ανάγνωση και δαιμονιστείτε πρωι πρωι....

Το λοιπόν, την Κυριακή κλασσικά η εκκλησία είχε μνημόσυνα. Τα μνημόσυνα και οι κηδείες είναι σα σαββατιάτικη έξοδος για τις θείτσες στην επαρχία. Καφές, κουτσομπολιό, βουτήματα.... χαμός!!! Να περνάει η ώρα το πρωί. Μάλιστα είναι γνωστό το είδος της κλαρινοθείτσας {εκ κλαρινογαμπρού} η οποία στολίζεται με το καλό το ταγιέρ και πέρνει σβάρνα τις εκκλησιές. Όπου δει μνημόσυνο κάθεται, κερνιέται, βρίσκει καμιά γνωστή, ή και άγνωστη, κουτσομπολεύουν περνά η ώρα.
Την Κυριακή πήγε και η μάνα μου σε ένα μνημόσυνο και όόόταν βρήκε τον δρόμο για το σπίτι, ήρθε μου άφησε τη σακουλίτσα με τα κεράσματα για να διαλέξω μπισκοτάκι.Μιας και νηστεύω πήρα το ένα και μοναδικό νηστίσιμο μπισκότο. Καλέ τι ωραίο μπισκοτάκι ήταν!!! μούρλια!
Το συγκεκριμένο μπισκοτάκι {αφού ήξερε η μάνα μου ποια το κερνούσε, πήρε και τη συνταγή} έχει μια ιδιαιτερότητα: έχει ΚΡΑΣΙ !!! ναι καλά διαβάσατε έχει κρασί μέσα!!
Εγώ το κρασί μόνο στην τηγανιά ή στο κοτόπουλο το έριχνα. Στα γλυκά ξέρω για τα μεθυσμένα που έχει ρετσίνα, αλλά όχι για κρασί. Γενικά, τα κρασιά, μπύρες, ποτά μόνο στο φαί τα βάζω γιατί δεν τα πλησιάζω καθόλου! εκτός απ το τσιπουράκι γιατί έχει και μεζέ απο δίπλα :P
Έκανα και μια έρευνα στο ίντερνετ και τελικά απ ότι φαίνεται όλοι ξέρουν τα κρασάτα μπισκότα εκτός απο μένα.....ευκαιρία να συστηθούμε κι εμείς!
Κατευθείαν ανασκουμπώθηκα και βούρ στην κουζίνα... {την ώρα που έγραφα αυτές τις γραμμές χτες, είχε ήδη εξαφανιστεί το μισό ταψί απο επίθεση σμήνους συμπεθέρων}

Υλικά {25  μπισκότα}:
  • 4-5 φλ. αλεύρι
  • 3/4 φλ. ζάχαρη
  • λίγοαλάτι
  • λίγη κανέλα
  • 1 κ.γ μπέικιν
  • 1 φλ. ηλιέλαιο
  • 1 φλ. κόκκινο κρασί
  • ζάχαρη για το πασπάλισμα
Εκτέλεση:
1. Σε ένα μπολ ανακατεύουμε  4 φλιτζάνια αλεύρι, το αλάτι και το μπέικιν.
2. Ανακατεύουμε το λάδι με τη ζάχαρη και το κρασί. Προσθέτουμε το αλεύρι ζυμώνοντας μέχρι να έχουμε μια μαλακή και εύπλαστη ζύμη που δε θα κολλάει πολύ. Αν χρειαστεί ρίχνουμε κι άλλο αλεύρι.
3. Πλάθουμε τα κουλουράκια μας σε ότι σχήμα θέλουμε, τα ζαχαρώνουμε από την πάνω πλευρά και τα στρώνουμε σε ταψάκι στρωμένο με λαδόκολλα.
4. Τα ψήνουμε για 25-30 λεπτά στους 200 σε προθερμασμένο φούρνο {στα 22 λεπτά έσβησα τον φούρνο και τα άφησα 5 λεπτά μέσα προτού τα βγάλω}




*Καταρχήν προτού τα κάνετε να ελέγξετε το κρασί, γιατί το δικό μας παραήταν δυνατό {έβαλα το περίφημο Λιαστό Σιάτιστας}. Ένα μπισκότο τρως και σηκώνεσαι για ζεμπεκιά μερακλωμένος!!Έπρεπε να ρίξω λίγο νερό μέσα, να το έβαζα μισό-μισό
**Επίσης, το αλεύρι παίζει ρόλο. Η συνταγή λέει 4 ενώ εγώ έβαλα 5 και ακόμα έβγαζαν λαδίλα ήθελε λίγο παραπάνω
***Αντί για κρασί, μπορούμε να βάλουμε χυμό ή ρετσίνα

ΜοΟd: άλλοι μεθάνε με μπουκάλια, εγώ μεθάω με μπισκότα....χικ ! χικ!
Εκτύπωση

28 σχόλια:

  1. Τα κάνω κι εγώ αυτά τα μπισκότα, μας αρέσουν πολύ και δεν έχουν πολλά υλικά, άρα είναι γρήγορη λύση...και νόστιμη φυσικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ακριβώς!! το κρασί μπορει να αντικατασταθεί και μεχυμό και εχουμε παραλλαγές στη γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κρασατα κουλούρια έχω δει στο σουπερ μάρκετ, σε συσκευασμένα. Δεν τα εχω δοκιμάσει ομως.
    Πριν λίγο καιρό ειδα σε ενα food blog κέικ λεμόνι με μπιρα!
    Θα προσπαθησω να φτιάξω τα κουλουράκια σου. Τωρα αμα αντι για κράσι βέλεις χυμό, τι κρασάτα θα είναι?
    Κι εσυ οπως η Κιμ στο Ραντεβου στα τυφλά???!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα εεε μπορει να πιεις ολο το κρασι μεχρι να παρεις αποφαση να τα κανεις και μετα να μην εχεις τι να βαλεις γιαυτο λεω χυμο :P και στην τελική, το κρασί χυμός απο σταφύλαι είναι ! χαχαχα
      το μπυροκεικ το ειδα κ εγω και θα το κανω!! :)
      αυτο με την κιμ το γκουγκλαρα: δεν την ξερω καν αυτην την ταινια! διαβασα την υποθεση και εννοειτε θα βαλω να τη δω ! χαχα

      Διαγραφή
    2. Καλέ δεν εχεις δει την ταινια με Κιμ Μπασιντζρ+Μπρους Γουίλις????
      Ειχε κάνει θραυση στην εποχή μου :)
      Μα καλά ποσο μικρη εισαι χα χα!

      Διαγραφή
    3. χαχαχα μη λες "εποχη μου" και προδίδεσαι!! ε ενταξει δεν ειμαι και πιπινάκι.... στα σύνορα της 3ης δεκαετίας ειναι και οπου να ναι τα περνάω :P χαχαχαχα
      παντως η ταινια μπηκε στη λίστα για το σκ!!

      Διαγραφή
    4. μα εισαι μικρη ακομη χι χι!
      Να την δεις, ηταν τις εποχές που ο Μπρους είχε χιουμοράκι :)

      Διαγραφή
    5. χαχαχα θα την δω γιατι αγαπώ τον μπιλάκο!! καλημερουδια!

      Διαγραφή
  4. Το καλύτερο μεθύσι χαχαχα. Αυτή τη βδομάδα κάναμε και εμείς κατά σύμπτωση και καλά για τη Μ Βδομάδα νηστείας....τρομάρα μας και δεν έμεινε τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. για να κρατήσει κατι ως τη μ βδομάδ απρέπει να το μαγειρέψω τη μεγαλη βδομάδα και ισα ισα να κρατήσει 2 μερες!! εξαφανιζόλ στο δευτερολεπτο!! χαχαα

      Διαγραφή
  5. Εμένα μου κάνουν πάντως και θα φαω κάμποσα να μεθυσω χοχοχοχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ma kala an ta fame ola tora pos ua fame ta pasxalina; ta tsoyrekia de pos na ta apofygoyme;.me metro koritsia erxetai kalokari kai ante trexa stoys diaitologoys.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. παντα με μετρο!! γιαυτο καλω τις συμπεθερες συνεχεια να μοιράζονται οι θερμίδες!! οσο για τα τσουρέκια.... ειναι μεγαλη αμαρτια τα κολασμένα! γιαυτο κελυτερα να κανουμε τη νηστισιμη εκδοχη μπας κ γλιτωσουμε τιποτα!

      Διαγραφή
  7. Χα χα, ε όχι να μεθύσεις και από μπισκότο!
    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου κουλουράκια κρασιού, αν και είναι πραγματικά ιδιαίτερα διαδεδομένα! Μου κίνησες την περιέργεια πάντως!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. θα ειναι το καλυτερο μεθυσι ομως!! και φαγωμενη και μεθυσμενη! χαχαχα καλο απογευμα ερμιονη μου

      Διαγραφή
  8. Καλά, εγώ για να μεθύσω από αυτά πρέπει να φάω όλο το ταψί και πάλι χλωμό το κόβω :pp
    Εγώ τα ήξερα (ε, στα μεθυσμένα μια παραπάνω αδυναμία την έχω) και όντως γίνονται πολύ ωραία και με ρετσίνα, μάλιστα μπορούν να γίνουν και γεμιστά με λουκούμι στο εσωτερικό τους (δοκίμασέ τα κι έτσι και θα μείνεις ικανοποιημένη πιστεύω)
    Φιλιά πολλά Ντολμαδάκι και καλά να περάσεις (φεύγω από την πόλη και το internet για Πάσχα, άρα σε χαιρετάω από τώρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα!!! αυατ με το λουκουμι τα κανουμε κι εμεις με ρετσινα και τα λεμε μεθυσμενα. τα τυλίγουμε και με αχνη και ειναι μουρλια!! καλα να περάσεις κι εσυ!! και με ρεγουλα το αρνι ε!! φιλακια πολλα καλη μεγαλη εβδομαδα και καλο πάσχα.

      Διαγραφή
  9. Ότι υπάρχουν το ήξερα επειδή τα είχα δει στα σουπερμάρκετ. Πόσο νόστιμα! Τώρα έχω και τη συνταγή χάρη σε σένα!! merci merci :)

    Καλή Μεγαλοβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ααααα που τα ξερετε ολες και γω ειμαι λες κ βγηκα απο καμια σπηλια!! χαχαχα δεν τα ηξερα αλλα χαρηκα που τα γνωρισα!! ευκαιρία να τα δοκιμάσεις!
      καλη μεγαλοβδομαδα και καλο πάσχα!! :)

      Διαγραφή
    2. καλημερα.χιονιζει εκει΄εμαθα.αντε καλα χριστουγεννα χα χα.πασχα ηθελα να πω.δεν σου εκανε το χατηρι τα χριστουγεννα αλλα τωρα δεν μπορεισ να πεισ.σε αποζημειωσε πασχαλιατικα.

      Διαγραφή
    3. καλησπέρα!! χαχα ναι χιονισε!!! αφου εβαλα κ φλουρι στα τσουρεκια να κανω δευτερα χριστουγεννα! χαχαχα

      Διαγραφή
  10. kalhspera.kalofagota ta tsoyrekia kai kalh anastash estv kai me goyna.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα σου...
    Πέρασα να σου αφήσω τις ευχές μου για Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα με υγεία και χαρές!
    Φιλιά...
    **Αννιώ**

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Αννιώ μου!! Σε ευχαριςτω πολύ! Καλό Πάσχα και καλή ανάσταση!!

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά Αναστασούλα! Επιτέλους τα πράγματα ηρέμησαν κάπως και μπορώ να ξαναρχίσω την μπλογκοκοινωνική μου ζωή! (δηλ. να γράφω σχόλια σε μπλογκς φίλων ;) )Το ωραίο με το καινούριο μου site είναι πως στα σχόλια, εφόσον συμπλήρωσες το site σου, κάνω απλά κλικ στο όνομά σου κι έρχομαι στο μπλογκ σου κατευθείαν! Ούτε μ'αεροπλάνο τέτοια ταχύτητα!

    Ωραία φαίνονται τα κουλουράκια κι αφράτα. Άραγε εσύ που ξέρεις και που τα έφαγες, θα γίνονταν καλά και με κανένα γλυκό Σαμιώτικο;

    Καλό Πάσχα! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χρονια πολλα ελεαννα μου χριστος ανέστη!!! ααα τι κολπα τρελλα κανει το φουντακι? ατςςς!! :)
      χμμμμ δεν το ξερω το σαμιωτικο δεν το εχω δοκιμασει ποτε (που να το βρω κιολας!) αλλα σιγουρα θα ταιριαζει μιας κ ειναι γλυκο. εγω με λιαστο που το εκανα ηταν πολυ δυνατο παντως. θελει πιο ελαφρυ κρασι σιγουρα

      Διαγραφή